torsdag 3 december 2009

midnatt råder, tyst det är i husen...

... tyst i huuuusen... Hör ni min, hrmm, vackra stämma? Klockan är halv åtta, typ, och jag har varit uppe sen strax efter fem. Känns skönt.. Nu låter din sovmorgon till sju inte så illa va? Hehe!

Nädå, sitter faktiskt o njuter. Lilleman sover i sin vagn, sovit en bra stund nu så jag bara inväntar hans gallskrik till uppvaknande, storeman får en sovmorgon för en gångs skull. Välförtjänt tycker jag, han går annars upp med pojken varje dag på morgonen oavsett om han jobbat dag eller kväll. Han är så snäll min man!

Idag väntar en tripp till Kalmar när hela familjen har vaknat, måste lämna in babyskyddet till bilen. Vi kände oss så smarta som hyrde det istället för att köpa en, det används ju inte så länge och så slipper man ha det liggande till nästa lilla pyre. Och eftersom vi har sån superbra ordning på våra garderober var det ett stort plus att man inte behövde komma ihåg var man tryckt in stolen nånstans. =)

Skulle åka in o ta min andra vaccinationsspruta igår, fick det beskedet när jag tog första att jag bara fått halva dosen och skulle behöva ta en spruta till efter 3-4 veckor. Visst, det låter helt OK för mig... Men nu sa de att jag fått hela dosen och att det bara var de med immunbristblabla som skulle ta två gånger. "Läs tidningarna" Jaha! Och när stod det att de som tagit "första" sprutan inte längre behövde ta en andra? Att den "halva" dosen egentligen var en hel? Nää, det har bara stått att det nu bara behövs en dos, men inget om att "halva" dosen räckte för oss som tog då jag tog den. Det var himla tur att man inte behövde sitta länge o vänta också, de hade ett väldigt smidigt system och jobbade på väldigt bra. Ros för det, ris för informationsbristen!

Åhå, nu känner jag att magen skriker efter frukost. Så, hej svejs nu ska jag gå o roffa åt mit mackor o julknäckebröd!

1 kommentar:

  1. Åh, detta svinvaccin... man blir KNÄPP av allt hit o ditande... vi har i alla fall tagit hela familjen nu, bara Ponta som ska ha en spruta till (om han nu ska de när man väl kommer dit!!!) haha.

    SvaraRadera