tisdag 12 januari 2010

Min dag i Linköping

Denna dag har spenderats i Linköping, på sjukhuset närmare bestämt. En heldag som började kl 7 med väckning av den väldigt punktliga klockan "Sebbe". Väldigt söt väckning som snabbt övergick till något som kan liknas ett brandlarm. Hua mina öron!! ;)

Hade alltså en heldag på sjukhuset, med en hel del väntande och bokläsning och en hel del undersökningar. Men klaga ska jag definitvt inte göra, boken var bra och tiden mellan undersökningarna gick fort och själva undersökningarna gick väldigt smidigt. För er som inte vet är jag opererad för ett medfött hjärtfel (storkna inte, jag lever - mår bra och känner inte av det idag). Men naturligtvis vill "de" kolla upp mig lite då och då och idag var en sån dag. Bra när man kan ta allt på en gång istället för lite på om på. Köra på hårt och få det överstökat sen, skönt när det gäller sånt här.

Dagen slutade på ett litet överraskande sätt, blev uppkopplad till en liten grej som ska "spela in" mig under en vecka. Antar att det är hjärtrytmen. Så nu när jag sitter i soffan hemma skrivandes detta, ser jag ut som en förymd patient någonstans ifrån. Sladdar överallt... Hihi! Ser faktiskt ganska komiskt ut. Men jag undrar lite i bakhuvudet hur det ska gå och sova med alla sladdar... och speciellt hur jag ska sova med den lilla grejen - kommer att sno in mig i sladdarna och säkerligen dänga grejen på mannen. Hmm, ska nog sätta upp en videokamera som får spela in det för säkerhetsskull, det vore ju bara för bra för att missa! ;-)

Så, off I go... här ska monteras videokamera i sovrummet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar