söndag 28 februari 2010

Barnlös dag

Idag fick det bli en barnlös dag, iaf mittendelen. Pannrummet behövdes fyllas på och golven dammsugas och torkas - inget man gärna gör i sällskap av en liten vilding, så han blev ivägskickad till sin mormor och morfar.

Vi har hunnit med allt vi skulle och lite till, fast klar verkar man ju aldrig bli. Nån dag, snart jag loooovar, åker julgardinerna ner också. Har bara inte bestämt mig vilka som ska sättas upp i vardagsrummet, har heller inte tänkt så mycket på det så där är nog den stora anledningen till att det fortfarande hänger tomtar här..
Tycker om panelgardiner, men de är långa de jag har (och nej, jag tänker inte sätta mig o sy upp ett par för jag är precis värdelös på att sy) och nu behövs korta. Annars är risken väääldigt stor att jag inte ens har en gardinstång på rätt plats efter fem minuter, liten pojk = långa fingrar...

Nu ska jag åka o hälsa på föräldrarna, hämta sonen och kanske få mig lite mat om en stund. Mumsigt värre! En lång vecka kan helt klart avslutas sämre! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar