måndag 22 mars 2010

Dagens äventyr börjar NU

Ska strax göra oss (sonen o mig) iordning för en tripp in till stora staden, det blir ÖF och sen en sväng på stan för hela slanten.

Köpte ett par överdragsbyxor till pojken i lördags som var för stora, eller förstora var de inte men jag märkte att det skulle bli många gånger bättre om han hade hängslen på byxorna istället för ett litet dragsnöre. Så de ska bytas, hoppas jag hittar ett par nya. Nu kan man ju börja vara ute lite mer när vädret tillåter och han har ju börjat gå så han tycker nog det är kul att få utforska trädgården lite också. =)

En klipptid till moi ska beställas också - nu ryker det långa håret!! Är sååå trött på att bli ryckt i håret hela tiden och jag resonerar som så att ju mindre hår jag har dessto mindre har lilleman att rycka i. Sen ska det bli väldigt skönt att få en helt ny frisyr också, denna (med några få "modifikationer") har jag haft i snart, tjaa säg 10 år så ljuger jag inte. Det är dags att ändra frisyr då va!? Haha!

Jahopp, då var det dags att börja klä på sig... Det tar överraskande lång tid att ta på både sig och sonen när man ska iväg nånstans - en halvtimme om vi är två och något längre när jag är själv. Okej, då är det inte bara påklädningen men ändå... Förr gick det på några minuter MAX.

Ska då aldrig mera klaga på småbarnsföräldrar som kommer för sent, det är en sak som är säker!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar