tisdag 9 mars 2010

Några tankar...

... varför ska det vara så svårt att erkänna för en själv att man inte klarar allt? Att be om hjälp är för mig nästan en omöjlighet och något riktigt svar på varför har jag inte. Har tänkt o tänkt på varför det ska vara så svårt, men jag har verkligen ingen aning!

... varför är det sån tabu kring om att säga att man som småbarnförälder är trött, att man ibland vill sälja ungen till högstbjudande (och inte ens den högstbjudande ibland)?? Jag menar, man älskar ju inte sin unge mindre för att man har haft en kass natt eller en rutten dag och därför inte är på tipptopp humör.

... varför använder man inte sin "egentid" till något man verkligen älskar? Eller för den delen nått som inte är ett måste? Nejdå, på egentiden ska man vara så flitig och hinna med allt man inte gör annars. WHY!?

... varför går det aldrig några bra TV-program när jag har tid att titta?? Antingen går de mitt i natten eller så har jag fullt upp med annat. Skärpning TV-tids-bestämmarna!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar