måndag 5 april 2010

Helomvändning

Dags för att göra nått nytt kanske? Är det det som var tanken med att man inte "får" komma tillbaka till jobbet? Att jag inte ska fastna i ett fack som jag tidigare tyckt?

Att de har satt stopp för "nya" konsulter på det stället där jag tidigare jobbat har också satt stopp för att jag skulle ha något jobb att gå tillbaka till. Jobb finns det alltid, det har jag alltid tyckt. Men just nu känner jag inte för att pendla 2-4 timmar/dag för ett jobb.... Har lite för roliga saker hemma att styra med än att sitta i en tråkbil om man säger så.

Jag har också hela tiden sagt att jag inte vill fastna på ett ställe, kanske mest för jag inte riktigt vet vad jag vill göra än.

Men när vet man vad man vill göra? När kom ni på det? Som skolan är uppbyggd nu så måste man ju nästan veta vad man vill göra i större delen av sitt vuxna liv redan i sjuan/åttan. Rättvist? Jag visste definitivt inte vad jag ville göra då.

Helomvändningen för mig just nu är att jag sökt in till en KY-/YH-utbildning här i staden. Och på ett sätt vill jag jättegärna komma in, börja läsa igen men på ett annat sätt vill jag hellre börja jobba, slippa prov o annat som studier för med sig. Om jag kommer in eller inte får jag reda på i slutet av juni.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar