tisdag 31 augusti 2010

Morgonstund har guld i mun - eller...?

Klockan lyste 04:nånting och jag började höra mystiska ljud... Ljuden var små grymtningar o lite ledsen "jag hittar inte nappen"-gråt. Men de tystnade skapligt snabbt. Skönt!

Klockan lyste 04:38 och än en gång hör jag mystiska ljud... Denna gång är det skratt, småprat o lekljud - sonen har vaknat.. Inte skönt! Tur i oturen var ändå att han nöjde sig ända till kvart i sex innan han ville ha sin välling. (Tror desutom att han somnade till en liten stund efter att jag gått upp, för det blev väldigt tyst ett tag.)

Det är nytt rekord i att inte störa mamma o pappa på natten (ja, det är natt när klockan inte ens visar 05!!), bra mycket bra.

Jag kommer därför denna dag överleva på koffein.

Tur i oturen är också att han kommer vara ordentligt trött vid middagstid och då kanske låter sin fröken söva honom på dagis. Igår vägrade han tydligen låta fröken söva honom o somnade inte förens stora starka pappa kom o gungade lite på honom. Sötis (morgonpigga) ungen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar