fredag 13 augusti 2010

Pappatidningar på ingång - äntligen!

Äntligen, måste man väl ta o säga, så finns det (eller kommer) pappatidningar på marknaden. Är det inte på tiden så säg!

Inte för att de andra tidningarna är dåliga, eller ja.. Jag har ju inte läst ALLA tidningar men ändå, jag har ju definitivt märkt att de jag har läst är mer riktade mot mammor än mot pappor. Och eftersom jag är tjej och är en person som inte oftast tänker i sånna banor har jag heller inte reflekterat över att pappor kanske känt sig åsidosatta i de sammanhangen. För läsa föräldratidningar gör ju även folk av det manliga könet, eller hur?

Men jag blir bättre o bättre må ni tro, appropå att inte tänka i sånna banor alltså. Numera säger jag inte automatiskt han om chaufförer i lastbilar och inte längre hon om dagispersonal. Man lär så länge man lever, som det ska vara - absolut!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar