lördag 11 september 2010

Inbillad öroninflammation? Bra start på helgen, verkligen!

Inatt var jag helt övertygad om att sonen hade fått öroninflammation - otröstlig, vägrade ligga ner och blev lugnare när han fick på sig mössa och fick lite tryck på öronen.

Men nu? Nu visar han ingenting... Gjorde ett försök i att fråga var "ajajet" var, glad sträckte han fram handen o sa "DÄ". Jaopp, bara att blåsa på handen o fundera över om han verkligen menade där eller han har ont nån annanstans.. (När jag började med att säga "mamma blåser på ajajet, var det nämligen handen det gällde och nu verkar han tro att man blåser där om man har ajaj.)

Men något babysim blir det inte idag, febern har återkommit (den jäkeln) så det konstaterades tidigare imorse att det blev inställt denna gång också. Supertrist!! Undrar om man får åka dit o slänga sig i poolen utan bebis??? Det varma vattnet gör under för min rygg, som nu är extra sliten efter natten.

Min bättre hälft ligger uppe o tar igen sig efter natten, själv har jag nog bäljt i mig fem-sex kannor kaffe eller nått. Jag fick lite extra vila under natten, och han förtjänar verkligen sovmorgon!

En 30-årsfest är planerad till kvällen också, får se om det blir nått av den eller inte. Har lillen fortfarande feber får jag bli hemma. Trist hela vägen runt, avskyr när han är sjuk!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar