torsdag 9 september 2010

Överlevde gårdagen

*pust* Jag överlevde gårdagen med nöd o näppe, överlevde...

Igår började nämligen vår nya vardag, sonen o mins varannan-vecka-är-det-bara-du-och-jag-vardagskväll med allt tillbehör på. Att sonen desutom inte hade sovit så bra på dagis gjorde första dagen inte bättre precis.
Mina tankar om att hinna laga lite mat, och i värsta fall värma lite mat, innan pöjken sätter igång med hungrig-och-trött-tjut kastas i soptunnan.

Idag har jag med mig ett äpple i hopp om att han åtminstone tuggar i sig lite och får lite energi så både han och jag får i oss mat i skaplig tid och i skaplig värme innan det är dags för kvällens röjartåg (som antingen går i skratt eller gråt beroende på hur dagen varit).

Tänk vad skönt det skulle vara om man kunde lära sig och hitta bra vardagsrutiner utan att behöva pröva sig fram. Jag är väldigt för att vara induviduell, men i sånna här lägen då allt går åt skogen skulle det vara sååå skönt om barn kunde gå helt enligt skolböckerna. *pust*

Dags att vila upp sig och samla kraft på jobbet... Tack o go'morron!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar