måndag 27 september 2010

Stressad sovmorgon

Idag av alla dagar passade grodan på att ta sovmorgon. Härligt!! Men...

När jag vaknade vid halv åtta (ni hörde rätt, HALV ÅTTA!!) tänkte jag lite lugnt för mig själv att "Guu, vad gött! Sovmorgon! Och vi som inte behöver åka förens vid åtta, o pöjken sover än" gick upp, tvättade håret och ställde mig framför spegeln för att leta fram ansiktet i sömndimman. När jag väl stod där o sminkade mig såg jag våran pyttelilla klocka i badrummet "07:42".

Då slog blixten ner i huvudet på mig! Vi skulle ju inte åka vid åtta, jag ska åka från dagis vid åtta!! Panik!

Som tur var sov pöjken fortfarande så jag kunde stressa runt, fixa mackor o middag, klä på mig o göra allt färdigt till att sonen skulle vakna så att det bara var att byta blöja, kläder o ge sig av. *pust o stön*

Ringde till dagis också o sa att vi tagit ofrivillig sovmorgon och att vi kommer så fort vi kan men inte i tid. Fick ett skrattande svar om att vi bara skulle ta det lugnt o komma när vi var klara. Skönt det är när fröknarna är så snälla o inte ett dugg vresiga med tiderna.

Det är härligt med sovmorgon, men nästa gång tror jag att jag skulle vilja ha en när jag inte sen behöver upptäcka att den var ofrivillig och måste stressa ikapp tiden.

//pust, stön o flås

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar