fredag 8 oktober 2010

Sjukstuga

Här hemma har vi sjukstuga nu. Jag ligger nästan helt däckan o sonen är inte långt därefter. För min del är det förkylning som gäller och för sonen förkylning plus ögoninflammation. Kul kombination va!?

Så mannen fick snällt stanna hemma idag o VABBa, för jag orkar inte både ta hand om lillkillen och mig samtidigt idag. Tycker lite synd om mannen, jobba sent - upp tidigt - ta hand om grinig unge och en ännu grinigare fru. Stackaren!!
Mannen frågade om han fick gå o vila sig ett slag o jag bara kände paniken växa, NEJ!! Orkar inte, orkar inte med mig själv idag. Jag är verkligen ingen kul människa när jag är sjuk, uruselt humör o grinig som få.

Måste se till att göra något riktigt bra för mannen sen när jag blir frisk, som sovmorgon en hel vecka. Måste bara orka först. Alltså börjar jag inte idag, idag är en sån dag då jag blir yr så fort jag står upp och har feberont i hela kroppen.

Ingen bra dag alls...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar