söndag 28 november 2010

Snö, snö, snö och ännu mera snö

Dagen har nästan spenderats helt inomhus, har bara varit ute för att 1, hjälpa till att skotta och 2, skotta lite till. Andra gångens skottning gör mig stolt i hjärtat, ärligt. Skottade hela gången ner till huset plus vid soptunnan. Okej, ni vet kanske inte hur långt det är så låt mig säga att det är låååångt!

Mannen min, som förgäves tjatade om att jag skulle låta bli att skotta, gick o kikade på mig genom fönstret med jämna mellanrum. Av ängsla av att jag skulle trilla pinn eller för att jag skulle stå o lata mig har jag ingen aning. Men sött var det iaf när han kolla till mig hela tiden.

Hihi! Lagom till att jag var klar med gången stack han ut huvudet flera gånger o tjatade om att jag inte skulle ta mer än gången. Fick nästan lova honom det. Så naturligtvis skottade jag vid soptunnan också bara för att. Lite upproriskt lagom sådär.

//stolt, lite trött i armar o rygg och naturligtvis genomsvett - härligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar