torsdag 13 januari 2011

Att han aldrig får vara frisk!

Denna dagissjuka promenerar en på nerverna ibland, börjar känna att det börjar bildas en stig till o med. Suck. Men visst, klaga ska man väl inte göra fast det tänker jag göra ändå.

Nu verkar det vara dags igen för en omgång av segt snor, dum hosta o allmän slöhet och frustration. Skillnaden den här gången är att vi fått ett starkt råd att vara hemma med pöjken ett tag - strunta i dagiset. Låta pöjken bli frisk på riktigt och få lång tid på sig.

Frågan är bara hur lång tid vi pratar om här. En vecka? Två? En månad? Han har varit snorig, hostig o annat dumt så länge nu så det känns just nu som att han behöver en tillfriskningsperiod på lika lång tid = sex månader, minst.

Jag vill ju så gärna att han ska få bli frisk på riktigt nån gång, det gäller mig själv också för den delen. Har ju inte kunnat träna (jo, jag vill faktiskt det) sen i höstas pga hosta o snorighet. B I G  U R K ! ! ! Kanske nån som vill ta över mina bihålor ett tag, så att man slipper känna det som att huvudet ska sprängas så fort man lutar sig framåt?? Snälla?

Vi får väl se hur lång tid det tar, vi tänker iaf starta krig mot förkylningen från o med nu.

KRIG, I tell you!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar