söndag 13 februari 2011

Bowlingskryt

I fredags var jag o bowlade med jobbarkompisarna. O jäklar vad bra det gick! Har aldrig spelat så bra i hela mitt liv.

De hade delat in oss i lag (en tjej, ett "proffs" och en vanlig svensson i varje lag). Hamnade i ett jättebra lag. Åtta lag totalt. Gissa vilka som vann!? Mitt lag! Tjoohej! Och för en gångs skull var jag delaktig i vinnandet. Jag sänkte inte laget, jag bidrog. Stolt som en tupp, jajamen. Vi vann med 1355 poäng (heter det så i bowling?) tror jag. Lite drygt 100 poäng mer än tvåan.

Många var tvungna att gå förbi våran bana för att kunna gå o köpa dricka, fast de kunde lika gäran gå åt andra hållet. Men icke - de skulle promt gå förbi oss. En gissning på vem som var dragplåstret för deras omväg...

E på jobbet sa om o om igen att det var orättvisst att vi var tre proffs på våran bana, och att jag nästa gång kommer att lottas ut som "proffs". Hihi!

Bildbevis! (Hur fan vänder man på bilder??)
Jag brukar ligga runt 90 på en serie om jag har flyt. Så efter första serien på 97 var jag överlycklig. Sen hade jag ju ett proffs i laget som kunde guida mig och ge tips på hur jag skulle tänka. Han ligger bakom serie två, tackar o bugar.

Fan, vad bra jag är!! 153 är fasiken en sjukt bra serie!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar