fredag 4 februari 2011

Kortare vila på dagen?

Hörrni, jag undrar över en sak. När bör man börja tänka på att korta ner de smås vila mitt på dagen? Alltså, jag börjar ana en tendens av att pöjken sover en aning bättre (och längre på morgonen) de dagar han har sovit dåligt på dagen.

Men det märks också tydligt att han behöver en rejäl vila på dagen, grinigare och mer närhetssökande unge får man leta efter de dagarna.

Eller är det närheten som gör att han sover bättre?

Man har ju börjat vänja sig vid lite sömn, även om man får bakslag ibland såklart. Men det skadar ju inte precis att få sova några timmar sammanhängande eller lite längre än kvart över 6 på morgonen - tisdag som söndag eller torsdag igen.

När han gick över från två till en vila på dagen visade han det så fruktansvärt tydligt, det gick inte att ta miste på. Och det fungerade klokrent från första dagen (vad jag minns nu, kanske förträngt resten?).

Så nu är jag helt rådvill, vet inte om jag ska tolka hans dåliga dagar som signaler o säga till på dagis att han inte får sova längre än bla bla för då sover han inte bra på natten. Eller om jag ska vänta ut det lite till och se vad som händer. Eller kanske köra på något mellanting, varannan dag eller nått?

Jag vet helt enkelt inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar