fredag 4 mars 2011

Det är fredag idag, för er som inte märkt det än!

På fredagar är fredagsmys obligatoriskt. Jag undrar hur det kommer att se ut denna fredag. Det är nämligen den andra (eller är det tredje..? Hjärnsläpp.) fredagen sen jag o S bestämde oss för att varken äta godis eller dricka läsk. Och det går bra.

Hade en svacka för nån vecka sen, när jag fick reda på att jag inte skulle få vara kvar på mitt uppdrag. Och sen återupptäckte jag mina goda vindrinkar. Men förutom det har det gått bra. Är stolt som en tupp för att jag tackade nej till choklad på jobbet igår. Snap för mig! (ni vet, från Legally Blonde)

Hur som helst. Jag är stolt över att kunna låta bli godis så som jag gjort nu ett tag, för jag har varit inne i en svacka (på typ ett år) där jag varit ett godismonster. Fick jag inte godis blev jag verkligen ett monster. Sött godis alltså.

Det salta, popcorn speciellt, kan jag bara inte lägga av med. Popcorn är en av mina laster, så som läppsyl o min koksaltsnässpray (ny last). Och jag har desutom blivit fruktansvärt sugen på chips, och sånna sorter som jag inte tyckte om innan. Men jag är stark. Får jag bara mina popcorn går det bra. Men våga inte nalla av dem, för jag garanterar inte din säkerhet då.

Jo, jag vet nog egentligen hur vårat fredagsmys kommer att se ut. Efter att sonen har lagt sig blir det På spåret och en badtunnsstor popcornskål. Som bara är min. Gubben får nöja sig med skorpor. Eventuellt en film också, om vi inte ligger o snarkar båda två i soffan innan På spårets inledningstrudelutt är slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar