onsdag 9 mars 2011

Ni, heltidsarbetande, föräldrar. Svara mig.

Hur får ni kvällarna att gå ihop? Jag sitter just nu och funderar på hur jag ska handskas med en övertrött 2-åring till kvällen. Och jag får verkligen inte ihop det i mitt lilla huvud.

Gubben lagar maten, så den biten ska jag inte behöva tänka på. Tack o lov! Men alla våra inrutade kvällsrutiner kommer att gå i stöpet. Allt blir förskjutet. För att inte tala om den obligatoriska powernapen pojken tar från dagiset och hem, på totalt helt fel tidpunkt. (Åhåja, försök själv hålla en ilsken 2-åring vaken nästan en halvtimme utan att själv få panik eller göra livet surt för ungen.)

Hur gör ni? En frukt på väg hem från dagis är standard och fungerar toppen. Inga fler tårar efter mat i bilen efter att det upptäcktes. Men sen, när ni kommit hem. Hur gör ni då??

Säkert överreagerar jag, men det kan inte hjälpas just nu. Jag gillar inte när vi blir på dåligt humör för att vi är trötta, hungriga osv. Gillar det verkligen inte.

2 kommentarer:

  1. Jag är säkert inte till så mycket hjälp, för vi jobbar omlott så att säga. Varannan dag börjar en av oss kl 9 och lämnar då sonen på dagis. Denna person jobbar sedan sent. Den andra personen börjar redan kl 6 för att kunna hämta vid 15. Och så byter vi då varannan dag. Men så kan ju inte alla göra. Vi har hur som helst väldigt sällan en gnällig pojke!

    SvaraRadera
  2. Jag har varannan vecka börjat 9 och varannan slutat 15 för att kunna hämta o lämna pojken lite senare alt. tidigare. Men nu när jag går halvtid har jag förlängt de dagar jag jobbar istället. Idag fungerade det fint. En väldigt go o glad pojk som visade hela registret av sånger han kunde. ;-D

    Det är just när han är trött eller hungrig som gnället kommer igång, annars är han en liten glad solstråle. Busig glad solstråle. ;-)

    SvaraRadera