söndag 13 mars 2011

Orättvisst - ohhyää!

Det har ju varit mildväder nu ett par dagar. På väg till o från jobbet, dagis och affären (nää, jag rör mig inte mellan fler ställen. Trist, men sant.) ser jag fler o fler "vårtecken". Nämligen barmark! Desutom så är det ju mycket ljusare nu på väldigt länge, ett stort plus eller vad säger ni?

Men åter tillbarmarken. Den finns knappt så långt ögat når här, från husknuten alltså. Jag erbjöd till o med min syster lite snö när jag fick reda på att de inte har så mycket kvar längre nere i södern. Men av någon konstig anledning (jag vet, vem vill inte ha snö nu liksom!?) tackade hon nej.

Kolla här nere då'rå, ser det ut som att våren är på väg här eller???


Jag tycker faktiskt att ni med barnmark kan dela med er lite.

6 kommentarer:

  1. Usch vi bor också på höglandet så att vi har massvis med snö uppe hos oss, trots att det nere i stan är barmark. Orättvist.

    SvaraRadera
  2. Svarar här också utifall att du inte ser mitt svar på min blogg. ;-)

    Programmen går på TLC. TLC ligger där Animal planet låg förut tror jag. Vi fick den automatiskt när vi gjorde en ny kanalsökning i alla fall.

    SvaraRadera
  3. TLC, hmm... Inget jag känner igen. Viasat, Comhem, Boxer?

    SvaraRadera
  4. Då kanske det är därför jag inte känner igen kanalen, vi har Viasat.

    SvaraRadera