lördag 26 mars 2011

Solig dag och inget kräks i synhåll

Igår fick jag ett utbrott. Jajamen, JAG som nyss sa att jag inte beter mig som en rabiat treåring. Till mitt försvar måste jag säga att det var väl befogat. Väldigt väl befogat! Utbrottet blev på dagisfröknarna.

Why? Jo, än en gång går det magsjuka på dagis. Och än en gång skiter de i att missar de att informera oss! Det blev varianten: "Oj, nu kräks din son. Du måste hämta honom. Va!? Nää... Det är ingen annan som varit sjuk i hela världen - bara han. Jaha, var det en som var hemma i början av veckan? Nej, det vet jag inget om. Vi gör aldrig några fel och vi informerar alltid när första kräksen kommer. Inte alls i sista stund den här gången heller, typ när han blivit magsjuk. Nej då, inte.. Hur kan du säga något sånt?".

Och så har de mage att ljuga mig rätt upp i ansiktet. Nu är jag ARG!

Idag är han iaf betydligt piggare och inget kräks har varit i sikte sen i går eftermiddag. Vågar man tro att han är "frisk" nu? Inte sån frisk att vi ska gå på stan, men sån frisk att jag slipper gå och hyperventilera med telefonen i handen och ska övertala gubben om att komma hem.

Idag blir det alltså att sanera och vädra ut huset. Kanske få njuta av solen när sonen tar sin tupplur. Om han inte tjatar ihjäl mig om att gå ut förståss...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar