måndag 28 mars 2011

Sommarlovsmorgons ofrivilliga väckning, eller?

Måndag morgon. Behöver man egentlgen säga något mer. Jo, sommartid. Då vet ni att det är extra kämpigt. För fasen, man har ju förlorat en timme! Och inte gick det att lura sonen i år heller, han skulle vakna i vanlig tid (hans vanliga tid, inte klockans). Typiskt.

Som tur är kan man numera parkera honom fram för Pippi och få vakna till själv i lugn o ro, en stund. I och med att han har en inbyggd radar för när jag sitter vid datorn vet jag att stunden måste tas varas på. Så vad gör man? Kollar bloggen så klart. Efter att ha bryggt lite kaffe, vad trodde du?

Och eftersom detta är ett sånt där astråkigt inlägg ska jag passa på och berätta vad mina planer är för dagen (brukar bli att jag gör en eller två av alla grejer jag planerat). Idag ska vi (sonen och jag) göra stan osäker. Lämna tillbaka en film (vi HYRDE en film igår!!!) och gå en sväng på bibblan. Ska hålla mig borta från affärerna, för nästa vecka stundar Ullared. Och om jag har ork lite senare ska vi nog åka och bada lite också.

Kul inlägg va? Inte direkt, men man måste ju hålla bloggen uppdaterad. Skyll på sommartiden för det tråkiga inlägget, det gör jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar