lördag 30 april 2011

Frågan har ställts och jag svarar.

Jo, så här är det. Min två första dagar på nya uppdraget har varit intensivt. Så intensiva att när jag kommit hem har jag endast ätit, lagt sonen och sen somnat själv. I princip. Och framför TVn för det mesta.

Mitt uppdrag är i Kalmar, vilket gör att jag måste pendla ca 20 mil/dag. Tufft? Njaa, jag har min ljudbok och det är vår (sommar) så det är ljust också. Så nej. Tufft är det inte. Inte själva pendlingen, men att jag måste sticka hemifrån strax efter klockan 6 på morgonen och inte är hemma fören strax innan klockan 18 på kvällen - det är tufft! Och det kommer bli en tuff vecka nästa vecka, då jag hämtar sonen på dagis istället för lämnar. Sena kvällar och tidiga mornar...

Det är på ett relativt nytt företag, de började som ett småföretag och har exploderat till ett mellanföretag nu. Och administrationen har inte hängt med ordentligt. Så nu är jag där och hjälper löne-/faktureringstjejerna att komma ikapp. Mitt uppdrag är att mata in uppgifter i datorn, väldigt enkelt förklarat. För helt ärligt, vilket jobb består snart inte av det till mestadels?

Stannar på det här uppdraget i cirkusgurkus tre veckor sen bär det iväg till mitt, troligtvis, sista uppdrag innan jag slutar på bemanningsföretaget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar