söndag 12 juni 2011

Fördelar vs nackdelar med pendling

Vet ni vad, det finns faktiskt både fördelar och nackdelar med att pendla långt varje dag.

En av fördelarna är att man hinner läsa de där böckerna man aldrig hinner annars, eller de som man inte orkar helt enkelt. (fasen, jag vet inte hur många gånger jag försökt läst Sagan om ringen-triologin och gett upp för att jag tröttnat på all utsvävning i texten)

Men helt klart väger nackdelarna över - bensinräkningen blir skyhög, bildelar slits i rekordfart (Nån som vill köpa reservdelar till min bil? Jag bjuder på fika!) och tiden som dras bort från familjen så klart.

En sån här tack... Du får välja fika själv - jag fixar allt!
Bara du fixar delen och jobbet.
Tjohoo, vet ni?? Både veckan som varit och veckan som kommer behöver jag bara pendla 60 mil till jobbet! Kul va? Annars är det 100 mil i veckan. Cirkusgurkus en hel arbetsdag i bilen varje vecka med bara pendling.

Öh.. Sa jag att en av fördelarna var att man hann läsa många böcker....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar