måndag 13 juni 2011

Liten blir stor - för fort?

Nu tror jag att min lilla, fina trollunge verkligen håller på att bli stor. Och jag hänger inte med!!!

När vi var på IKEA härom helgen, fråga mig inte när - jag minns ju knappt vad jag åt igår! I alla fall, när vi var där så köpte vi en stödbräda, till sängar. Barnsängar för att vara exakt. En sån där som ska hindra de små liven att trilla ut.

Idag kom den på plats. Wow liksom - i våran värld. Det tog inte fem månader!

Och med en gång så var min lilla son stor. Hur det gick till vid middagsvilan vet jag inte, men det syntes att han hade sovit i sin stora säng. Och nu vid läggdags vägrade han spjälsängen. Blankt (och högljutt) nej. Han skulle sova i sin stora säng.

Jag trodde faktiskt att jag skulle behöva gå upp efter två minuter och lägga om honom i spjälsängen, men inte ett ljud. Han måste ha somnat, för jag hör inte ens att han leker på övervåningen.

Hur ska man hänga med? Från ena dagen till den andra... Från att vara liten till att vara stor.
Jaja, nu tror jag ju inte att han kommer sova klockrent i den stora sängen. Eller rättare sagt, jag förväntar mig inte att han ska sova i den från och med nu - inga undantag. Han får sova i den när han vill, om han vill.

Vara liten när han vill, och stor när han vill det.

Men jag då??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar