fredag 12 augusti 2011

Jag kan också vara farlig...

... i trafiken.

Jag har nämligen en liten skräck för att köra bakom timmerbilar. Det är inte själva lastbilen jag är rädd för. De är stora och kan ibland köra efter störst-går-först-metoden, men ändå. Nej, jag är inte rädd för att köra bakom en lastbil.



Timmerlastbil. Bilden är lånad från wikipedia.
Men en timmerlastbil! Onej, då kör jag om vid första bästa tillfälle. Och ibland (kan jag tycka efteråt) inte vid de bästa heller utan bara första tillfället.

Jag är nämligen livrädd för att lasten ska lossna. Okej, risken är nog ganska låg egentligen - om de inte råkar ut för en olycka. Men för mig är det ett för stort OM. Dessutom flyger det allt som ofta av bitar; kvistar, bark eller annat som kläms fast mellan stockarna. Skulle det träffa min bil när jag kör bakom är jag övertygad om en säker ond död.




Bilden är lånad från Folkbladet.
Skulle du vilja ha suttit i bilen på bilden?? Jag vill det definitivt inte, därför är jag ibland en fara i trafiken och håller mig borta från timmerbilar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar