fredag 27 januari 2012

Idag skulle jag vilja vara miljonär...

... det finns så mycket jag skulle vilja göra här hemma. Vissa saker är helt klart nödvändiga och helt befogade. Andra, lite mindre.

Vi flyttade in i vårat hus 2006 och har sedan dess knappt gjort ett dugg. Trots att det finns mängder att göra. Okej, helt sant var det inte. Vi har gjort saker som satt in en extra aukumulatortank, bytt fönster på hela huset och bytt ytterdörr.

Men inget foder till dörren. Lathet och glömska på hög nivå. Hur svårt kan det vara att ta fram måttbandet, mäta dörren och åka in o skaffa virket? Fasen, jag kan ju skippa målandet så är det ju klart på nolltid. Lathet på HÖG nivå.

En annan sak som vi gjort är att fixa iordning två sovrum med nya tapeter o färger. Och hur gick det med listerna där? Jojodå, de är uppe.

Dörrfodret?
Nej.

Elementskydden?
Nej.

LAT.

Men jag har i alla fall tagit mig i kragen och beställt lite nya gardiner till både kök o vardagsrum. Ett nödvändigt, och faktiskt lite trevligt, ont. Nu ska jag bara muta nån i min närhet att sy till köksgardinerna. Äh, va fan. Jag hänger nog upp dem ändå. Kanske kan lura ner svärmor snart o samla sånt på hög? En liten hög?

1 kommentar:

  1. Hahaha jag känner igen det där. vi skyller på pengabrist men jag lägger alla mina pengar på pynt (gardiner, ljus, fina småsaker), så vi borde rimligtvis ha råd med vissa saker om vi slutade köpa onödiga saker...

    SvaraRadera