fredag 30 mars 2012

Hen hit och hen dit

Åh, vad jag vill skratta åt alla dessa motståndare till ordet hen. Vad är det egentligen de har emot ordet? Ja alltså, okej. Jag var inte så jäkla på när ordet först kom heller. Men jag fattade liksom inte hur det skulle användas. Och så jämförde jag hela tiden våran hen med engelskans hen.

Ja. Inte så smart. Men det gjorde jag. Och jag fattade inte.

Nu använder jag det i Mormors lilla kråka exempelvis. Funkar jättebra och barna bryr sig inte ett dugg om jag bytt ut hon i ramsan.
Och jag envisades med att kalla läkaren hen innan jag visste om det var en manlig eller kvinnlig läkare när Sebastian skulle dit för två veckor sedan. Samuel tyckte jag var knasig o sa han men HAHA, så fel han hade. Vi fick en kvinnlig läkare. *skadeglad javisst!*

Ojdå, jag känner att det här blev ett riktigt svammelinlägg. Skyller på sömn- o kaffebrist och ber att få återkomma med min poäng en annan dag. Eller när jag vaknat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar