tisdag 27 mars 2012

Men tro nu inte att vi hånflinar åt matskrytet, vi är bara jäkligt bortskämda i våran lilla hörna

Både jag o äldste herrn i huset brukar flina ganska gott åt (med?) folk på FB som gång på gång lägger upp statusar där det "skryts" om vad som serverats för dagen. I matväg.

Som att det är ekologiskt, vilt eller på något annat sätt extra fint. Jo, det är i princip alltid i köttväg också. I våran familj är det nämligen tvärtom. Det känns extra lyxigt när vi äter köpkött. Alltså kött som Samuel varken varit med o styckat eller malt. Som falukorv.

Nu är ju visserligen falukorv en av Sebastians favoriter, olagade. Så det har vi ju lite då o då. Men skinkstek, det är lyxmat för oss. Jajamen. Vanlig jäkla enkel skinkstek.

Häromdagen var jag alltså bara tvungen, på FB, skryta lite över våran middag.


Jag undrade smått hur många som skulle fatta skämtet, ironin i det hela. Öhm... Inte så många som jag trodde. Fick några tummar och enstaka kommentarer om att falukorv är gott. Men inte mer.

Haha! Måste testa sen nån gång hur många tummar jag får när jag skriver dit våran vardagsmat.

Som igår - tacos på älg-/sötgrisfärs. Inget köpkött här inte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar