onsdag 4 april 2012

Det här kommer att bli en riktigt toppendag!! *

För varje fas som Hampus, eller Sebastian för all del, går igenom blir jag mer övertygad om att jag inte helt är funtad för att vara småbarnförälder. Ge mig ungarna när de är en sisådär 3-4 år eller nått. Då jävlar - då är jag med!

Men den här första tiden med alla vakennätter och en frustrerad bebis som inte ännu lyckats bemästra nästa fysiska grej. Jahujedamig!

Som inatt, inatt vet jag inte vad det var med Hampus. Säkert en spänd mage som satte stopp för alla fredliga nattövningar, såsom snarkande. Det skulle gungas, det skulle matas och sen gungas lite till.

Och när han äntligen kunde slappna av och somna i min famn hörde jag andra tassande fötter följt av ett dunder o brak in i sovrummet - Sebastian. Som just nu finslipar på sin förmåga att tjuta sig till saker när hans lillebror sover. Great.... I love it, liksom! Några tips på hur man slipar bort den egenheten?

Ja, för övrigt så ska jag äntligen få en stund för mig själv idag. Klippning står på schemat och jag har redan sagt till gubben att jag INTE kommer ta med Hampus. Jag ska sitta själv och om jag vågar tänker jag be dem schampoonera mig t v å gånger. TVÅ!

* Jag är en aning ironisk, ja....

3 kommentarer:

  1. Eller hur. Första halvåret tycker jag mest är jobbigt, andra halvåret är rätt så jobbigt men efter ett år tycker jag bara det har varit kul! Med Erik alltså. Än så länge med Arvid trivs jag faktiskt. Med Erik blev nog sömnbristen en sån chock för mig, haha. Nu är jag ju redan van att stiga upp tidigt så jag är inte särskilt mycket tröttare nu än annars. Peppar peppar.

    SvaraRadera
  2. Jafy, jag kommer ihåg hur chockad jag blev av att jag är såå beroende av sömn. Alltid varit en sån som vaknar flera gånger om natten, så jag trodde verkligen inte just det skulle bli något större problem. HA HA HAAA!

    Det är sånna här nätter (sent med Hampus och tidigt med Sebastian) som är bland de värsta.

    Men annars tycker jag som du, denna gång flyter det på betydligt bättre!

    SvaraRadera
  3. Jafy, jag kommer ihåg hur chockad jag blev av att jag är såå beroende av sömn. Alltid varit en sån som vaknar flera gånger om natten, så jag trodde verkligen inte just det skulle bli något större problem. HA HA HAAA!

    Det är sånna här nätter (sent med Hampus och tidigt med Sebastian) som är bland de värsta.

    Men annars tycker jag som du, denna gång flyter det på betydligt bättre!

    SvaraRadera