onsdag 6 juni 2012

Dags att ge sig in i jobbsökarträsket igen dårrå.

Första jobbansökan är redan inskickad. Okej okej, jobbet är väl en aningen högre upp i kunskapsstegen än vad jag personligen är just nu. Men va fasen, jag kan väl lära mig! Eller hur! Och det är ju faktiskt inte så att jag inte kan det här alls, det är ju bara att jag inte kan lika mycket. STOR SKILLNAD!

En liten skillnad från förra gången jag var i den här svängen är att jag vågar mer nu. Här skickas inga mesiga beskrivningar om mina kunskaper i mitt CV. Nänää! Nu skriver jag verkligen vad jag kan och inte vad andra sagt åt mig att jag ska kunna a la  Svenssonstil. Tona ner vissa saker och framhäva andra ungefär.

Och gillar rektryterarna inte att jag skriver att jag är bra, kunnig och en alldeles fantastisk medarbetare kan de helt enkelt anställa nån annan tjurskalle. Typ. Jag älskar utmaningar, bangar inte för att lära mig nya saker och räds inte för att lära om mig.

Vem skulle inte vilja anställa mig liksom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar