onsdag 25 juli 2012

Man ska a l d r i g svara att det går bra. För vad händer då? Jo, Murphyjäkeln dyker upp bakom gardinen och hånler.

Igår fick vi besök av några vänner som hade vägarna förbi. Förstår ni? De hade vägarna FÖRBI! Wohoo! Det händer typ aldrig. Och jag gillar verkligen spontanbesök.

Barna fick plaska av sig i en badbalja (poolen är en sanitär olägenhet, som det så fint heter) och vi vuxna fick prata av oss en stund innan korvgrillningen drog igång.

Jag fick frågan igår hur nätterna gick nu, det har ju varit ett pussel att få ihop sömnen för både Samuel och mig sen Hampus kom. Den lilla räkan hade ju bestämt sig ett tag för att inte sova om han inte blev gungad.
Det är här Murphy gör entré. Jag svarade att det gick bra nu. Vissa nätter tjorvas det ju fortfarande såklart. Värme, tänder och annat smått o gott som annars också kan ställa till det med nattsömnen. Man ska  a l d r i g  svara att det går bra. För vad händer då? Jo, Murphyjäkeln dyker upp bakom gardinen och hånler.

Inte mycket sömn i natt alltså. Och jag funderade ett tag i morse på om jag verkligen var kapabel att köra till jobbet. Jo, på riktigt. Så trött var jag.

Fast jag ska inte helt säga att det var Hampus som var boven i dramat. Sebastian vaknade minst lika många gånger och klagade över magont. Om det var värmen eller ett faktiskt magont vet jag inte. Det får dagen avgöra. Han lyckades somna om efter nån timme eller två. Eller tre. Tror det var tre.

Coffein is my friend today...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar