torsdag 26 juli 2012

Vill du bli chockad? Läs det här..

Tvååring lämnades på flygplats när föräldrarna åkte på semester.

Hur tänkte de där liksom? Vilket sorts pucko måste man vara för att lämna sitt tvååriga barn på flygplatsen för att passet gått ut? Jo, de här två. Den sortens pucko har nu fått ett (eller två) ansikte.

Fy fan säger jag bara. Hoppas hela deras semester blev förstörd och att de mått skitdåligt ända sen det här hände. Rätt åt dem. Man lämnar inte sitt barn på det där sättet. Aldrig någonsin!

8 kommentarer:

  1. Mormor var ju dær och hæmtade barnet. Så farligt var det ju inte. Media førvrænger bilden av hændelsen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mm, men efter hur lång tid? Och varför kontaktade de inte själva far-/mormodern? Och överlämnade flickan själva? De var mer intresserade av att inte missa flyget än att deras dotter var omhändertagen. En aning dåligt omdöme där tycker du inte det?

      Radera
  2. De fick säkert panik när de insåg att de skulle missa den dyra semesterresan. Antagligen var de inte så rika så de hade råd att boka en ny. Antagligen hade de pratat med mormor också när de insåg att dottern inte kunde följa med men tiden var för kort innan hon kunde komma och hämta och flyget gick. Säkert hade de frågat personalen om de inte kunde vakta dottern till mormor kom men personalen hade väl sagt nej. Då tog man i paniken det felaktiga beslutet att springa därifrån ändå och åka och man förutsåg säkert att personalen ändå skulle ta hand om dottern till mormor kom. Sedan blev ju dottern väldigt ledsen såklart och hade det varit jag så hade jag aldrig lämnat henne.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det lät ju fint o så där... Men tror du på det själv?

      Radera
  3. Polen tillhör EU. EUs passregler säger att ett utfärdat pass gäller i 5 år, oavsett ålder på personen som skaffat passet. Om en 2-årings pass gått ut i Maj så var det nog aldrig ett riktigt pass överhuvudtaget.

    SvaraRadera
  4. (Annan anonym)

    Varför väljer du och media att tro eller påskina det värsta? Jo, ren och skär sensationsjakt.

    Någon kopplade iallafall in myndigheterna som ska göra en utredning. Den säger förmodligen viktigare saker än att tvååringar gråter och att flygplatsen har bättre service för borttappat bagage än för barn.

    Det kan vara rötägg till föräldrar, men rötägget kan likväl vara den organisation som inte tillåter sig vara lite tillmötesgående/tröstande och hellre anmäler för att de tycker gråtande barn är dålig business. Ska man spekulera så gör det åt båda håll utifrån fakta. Annars är det totalt ointressant.

    Jag hoppas såklart att någon journalist bevisar mig fel och följer upp om resultatet av utredningen. Men från hur det gått tidigare så är jag inte ens hoppfull längre.

    -J

    SvaraRadera
  5. Det där med passet hade jag ingen koll på. Men det låter bekant.

    SvaraRadera
  6. Jadu Annan anonym - J... jag håller med om att man ska försöka se det från båda hållen. Men har du sett videon? Föräldrarna rusar till disken, lämnar ungen och rusar därifrån i stort sett. Och även om man inte kan ansiktsuttrycket hos personalen får man en klar känsla av att hon inte var med på få ett barn dumpat på sig.

    När det gäller barnär jag betydligt mindre benägen att kompromissa. Barns intresse ska ALLTID gå FÖRST. Har föräldrarna bokat en resa som de inte egentligen har råd med och därför känner att de måste åka utan sitt barn handlar det inte direkt om ett bra och aktivt föräldraskap. Har föräldrarna bokat en resa utan att fixa ett pass till dottern eller fixat ett ogiltigt pass till dottern är det också illa.

    Varför skulle jag inte välja att tro det värsta? Jag har mina värderingar och i dem ingår inte att lämna mitt barn till vilt främmande människor utan att ha vare sig koll på att de faktiskt tar hand om mitt barn, en ordentlig och trygg överlämning eller koll på att en, för barnet, trygg person hämtar barnet.

    SvaraRadera