fredag 24 augusti 2012

Förlåt, men vem är så jäkla korkad att den tror att hen ska ERSÄTTA han och hon!?

Va!? Jag fattar det ärligt talat inte. Varifrån har ni fått det? Vilken idiot har lurat i er det??

Ja ja JA! Alla har rätt till en åsikt. Till o med korkade rasister har rätt till sin åsikt. Jo, faktiskt. Vi lever i ett land där vi faktisk får tänka och tycka själva. Ingen på toppen som bestämmer åt oss hur vi ska rösta eller nått annat skit.

Men saken är den att de allra flesta som jag pratar med om genus och normer bara tycker, de vet inte. De har taskig koll på vad som är fakta. Nej, pojkar föds inte med ett inbyggt intresse för bilar. Det är VI som ger dem det intresset. Nu skriker nån "Men min son ÄLSKAR bilar och jag har ALDRIG tvingat på honom det!" Nä, det kanske du inte har. Men har du presenterat typiska flickleksaker?

Sebastian älskar också bilar MEN han gillar också att pärla. Varför älska det ena och bara gilla det andra? Jo, för innan jag läste på om "den där påhittade skiten" så trodde jag att pojkar bara gillade bilar och därför begränsades hans leksakslåda rejält.

Jag är inget pronomen och jag blir inte mindre kvinna/människa bara för att någon använder ett könsneutralt pronomen när de talar om mig. OM mig, inte till mig. Eller ja, en del av den äldre generationen kanske brukar tilltala människor med pronomen men annars är det väl rätt så sällsynt. "Vill hon ha en köpp kaffe?" Själv tilltalar jag människor med namnet eller helt enkelt ett "du". - Lady Dahmer i sitt inlägg "Hen är ett jävla ord, inte en ideologi och definitivt inte en konspiration för att göra alla könslösa".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar