lördag 18 augusti 2012

Myrinvasion! Fan!

Det började häromkvällen, igår kväll för att vara exakt. Den andra varma dagen sen jag slutat sommarjobba, och då också den andra dagen som vi kunnat ha öppet dörren så där länge på kvällen så man riktigt känner hur friskt det blir inomhus efter dagens värme. Det är sommar för mig!

Tyvärr verkade det föra med sig sjukt många insekter också. Flugor, mygg och getingar är vi vana vid. Det hör liksom till. Men det här..! Det var så sjukt mycket myror, flygmyror. Äckliga små seglivade myror som bara damp ner överallt i köket. De flockades vid dataskärmen, hade glömt stänga av datorn så den stod och lyste så fint. Skärmen var precis täckt.

Fy fan vad äckligt!

Men jag tänkte inte mer på det. Inte mer än att, jaha då kan vi inte ha öppet så länge på kvällen ändå. Är det inte mygg så är det flygmyror. och vi gick och la oss.

Idag, samma grej. Ända skillnaden är att vi inte har haft öppet dörren. Och när jag skulle lägga Hampus och stänga fönstret i hallen uppe såg jag dem. DET KRYLLAR AV DE ASEN PÅ TAKET!! Började söka runt på Anticimex om tips för flygmyror. Typ, använd Myrr eller Radar. Sånna tips. Väntade mig inte att ramla in på Hästmyror. Så ser de ut de asen. Enda skillnaden är att dessa har vingar... Dessa "prinsar" och "prinsessor" i jakt på nya hem. Jo, och så har jag ju inte sett om de har guldhår på kroppen. Så det finns en chans att det är vanliga svartmyror också. Hoppas på det.

Hästmyror kallas även Nordens termiter. Skoj, eller hur?

På allvarligt, hur farliga är de? Nån som drabbats av hästmyror som kan lugna mig lite här. Jag får fasen panik, jag vill inte bli av med mitt hus! Jag vill verkligen inte. Och som kämpande småbarnsfamilj har vi ju inte miljoner undanstoppat nånstans ifall det blir dyrt att sanera. Jävla helvetes skit!!

Och varför i helvete har inte Anticimex och försäkringsbolaget helgöppet så de kan lugna mig!?

Fan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar