tisdag 11 september 2012

Dag 11 - Mina syskon

Jag är ett mellanbarn. Alltså både stora- och lillasyster. Som mellanbarn glöms man ibland bort. Det är lätt hänt har jag märkt. Men jag sörjer inte för det precis. Inte längre i alla fall.

(Eftersom jag inte frågat dem om jag får skriva ut deras namn får ni stå ut med att de heter C och N i inlägget)

Vi är tre systrar i syskonskaran. C är äldst och fyllde det magiska 30 för lite sen. Jag har skrivit om henne förut, hon är den person som känner mig allra allra bäst. Många gånger har hon också varit en räddare i nöden, när strumpor försvinner från tvätten eller när jag varit helt gråtfärdig efter flera vakennätter och dagar då tålamodet testats till det yttersta.
Hon har en liten (öhh, inte så liten längre) E som är lika gammal som min Sebastian. Fyra månader mellan dem närmare bestämt. Och en liten plutt till på väg. Inte så jättelång tid kvar innan jag får sniffa nykläckt bebis igen. ♥
C är gift med M, som är våran fiffiga datatekniker i familjen. Strular något så ringer jag direkt till honom. Störtbra liksom! Och du kan läsa hennes blogg Bland tuttar och tråd tycker jag.

Sen så har vi min lillasyster N som precis fyllt bolag, a.k.a 20 år. Vi har precis börjat hitta varandra ordentligt. Fattar egentligen inte varför det inte hänt tidigare, fasen hon är ju störtskön ju! Lika klumpig, plump och samma galna humor som en annan ju. Jag anar att det är för att vi nu börjar komma i samma våglängd igen, det skiljer ju en del år mellan oss och vi har nog varit helt i otakt tills nu. N bor ihop med D som är ganska ny i familjen, om vi ska räkna in min andra svåger menar jag, som varit kidnappad av oss i öhhh - 15 år?

Vi har haft våran beskärliga del av bråk och inte alltid dragit jämnt precis som alla syskon. Men vi har varandra, och jag kan nog tala för dem också att vi vet att vi står upp för varandra och alltid kommer att finnas till hands när vi behöver varandra.

Dag 01 – Presentera mig själv
Dag 02 – Min första kärlek
Dag 03 – Mina föräldrar
Dag 04 – Vad bjuder jag på för mat?
Dag 05 – Vad är kärlek?
Dag 06 – Om det här vore min sista dag
Dag 07 – Vänner
Dag 08 – Favoritsaker
Dag 09 – Min tro eller livsfilosofi
Dag 10 – Bloggfavoriter
Dag 11 – Mina syskon
Dag 12 – 10 saker du inte vet om mig
Dag 13 – En vanlig dag hemma hos mig
Dag 14 – Dåliga vanor och laster
Dag 15 – Mina drömmar
Dag 16 – Första kyssen
Dag 17 – Barndomsminne
Dag 18 – Ett pinsamt ögonblick
Dag 19 – Detta ångrar jag
Dag 20 – Mina förebilder
Dag 21 – Mina dåliga sidor
Dag 22 – Det här upprör mig
Dag 23 – Mitt hem
Dag 24 – Det här får mig att gråta
Dag 25 – Det här är jag bra på
Dag 26 – Mina rädslor
Dag 27 – Min favoritplats
Dag 28 – Saker jag saknar
Dag 29 – Det här ska jag bli när jag blir stor
Dag 30 – 10 dödssynder

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar