onsdag 27 februari 2013

Med lite bubbel och räkor...

Igår firade jag och han-denna-där alltså 14 år i varandras sällskap. Nästa år har vi känt varandra lika länge vi varit utan varandra. Eller ja, om ett halvår är det så men årsmässigt är det inte fören nästa år som vi firar 15 år tillsammans och jag fyller ju 30 nästa år så det blir liksom hälften/hälften.

Hänger du med?

Jag kanske ska nämna att jag är en lite sucker för roliga sammanträffanden, som när det står två röda bilar brevid varandra på en parkering eller sånt där roligt med siffror.

Men om jag återgår till gårdagen då'rå. Vi bestämde oss för att fira med lite god mat:
    
    
  • varmrökt lax (jägarblandning, såklart) med potatis och romsås,
  • rökta räkor med aioli och kex med ost,
  • mousserande vin.







Så jäkla gott! Att båda ungarna gillar laxen och såsen är också ett stort plus fast räkorna behåll vi för oss själva och satt för oss själva när barnen somnat.

2 kommentarer:

  1. Åh räkor! Det ska jag fasen köpa och lyxa med maken ikväll! Grattis förresten. :-) Och jag gillar också roliga sammanträffanden! Som det året jag fyllde 15, min syster fyllde 30 och min pappa fyllde 60. :-D

    SvaraRadera
  2. Det tycker jag absolut att du ska! Funderar faktiskt på att ta fram de frysta vi har bara för att gotta till det igen (det blev aioli över). =)

    Åh, häftigt!!! Nästa år har vi också jag 30, svåger 40 och svärmor 60. Full rulle!!

    SvaraRadera