tisdag 19 februari 2013

När barnen är sjuka...

Båda ungarna har åkt på ruskiga förkylningar (och smittat ner mig, men jag får skylle mig själv som inte duckar för alla pussar) med seg feber som ligger preciiis på gränsen och irriterande hosta som stör allas nattsömn.

I natt var Sebastian så ledsen över hostan, halsont eller något annat att vi efter en stund gav upp spingandet mellan rummen och la honom i våran säng. Vilket vi aldrig gör. Och då är det inte för att vi inte vill. Eller ja, eftersom ingen av oss kan sova så kanske man kan säga att vi inte vill men det är inte på grund av att vi inte vill ha barnen nära oss, om vi säger så.

Nej, barnen (Sebastian) verkar tycka att våran säng är en väldigt bra hoppborg, och ju mer mitt i natten det är desto bättre blir hoppinlevelserna.

Men Sebastian somnade om på stört när han fick ha en arm om sig, tryggheten. Han kändes så liten just då, så liten och så sjuk.

Jag verkligen avskyr när barnen är sjuka och det inte finns något en kan göra för att trolla bort det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar