torsdag 14 mars 2013

Fritt från hen i riksdagen

Jamen, har du hört något så dumt? Riksdagen säger nej till att använda ordet hen i texter riksdagstexter. Och jag undrar varför?

Ska andra ord också förbjudas? Jag gillar verkligen inte magsjuka, så jag kanske skulle förbjuda det ordet menar jag. Sista idioterna är inte födda än, var så säker.

Och jo, jag vet att jag inte ska lita på Aftonbladet som en pålitlig källa. Men när det gäller hen-debatten så skulle det inte förvåna mig om denna lilla notis är sann.

Förbjuds ordet hen i texter så har de inte fattat vad ordet betyder eller hur de kan använda det. För de som tror att hen ska ersätta allt vad hon och han heter är långt ute och cyklar. Eller nej, personerna cyklar inte ens - de ha sprungit över cyklen, upp på torget och in i skogen bakom med en korv i högsta hugg! (Fick jag med allt nu?)

Hen är ett könsneutralt ord som du kan använda när du inte vet eller vill använda han eller hon.
Och det är bara ett av användningssätten.

//suckar djupt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar