måndag 18 mars 2013

Känns det lika skönt för dig som för mig?

När jag var arbetslös ett kort tag började jag söka lite utbildningar, en som jag kom in på men inte hade möjlighet att gå. Eller nej, nu ljög jag. Möjlighet hade jag. Men jag fick inte ihop det med allt annat som var runt omkring: pengar, tid och livet.

Sen började jag jobba och det ena gav det tredje så jag liksom sköt det här framför mig igen, om jag skulle plugga vidare eller inte. Som många andra vill jag också kunna visa, på papper, vad jag kan. För det är det som räknas när det vankas jobbsökande. Poäng på pappret mer än arbetslivserfarenheten. Speciellt för en som jag, kvinna med barn.

Nu börjar jag bli lite sugen igen, främst inom "mitt" område då. Webb. Det är ju det jag brinner för kan vi säga. Det är det jag tycker är roligt, men inte har på papper vad jag kan.

Hur låter det här?
  • Kursen ger grundläggande kunskaper inom objektorienterad programmering, grunderna i programspråket C# samt en orientering om klassbiblioteket Microsoft. NET Framework.
Eller...
  • grundläggande begrepp i C#: metoder, datatyper, variabler, värdeoch referenstyper, strukturer; styrstrukturer, sekvens, iteration och selektion; operatorer, arrayer; undantagshantering, felsökning.
Mmm....

Men fråga mig inte vad det är för skillnad på C, C++ och C#. För det vet jag inte. Same, same but different?

2 kommentarer:

  1. Jag tycker det låter som rena grekiskan, men jag är ju helt okunnig inom det området. Om du är sugen på att hoppa på någon av dem, gör det! /Linda Pålsson

    SvaraRadera
  2. Rejält sugen är jag, det är grejerna runt omkring som gör det svårt att bestämma sig. Men jag kan ju altlid söka! =)

    SvaraRadera