tisdag 12 mars 2013

Nu ska vi ZUMBA!

Har varit på mitt första träningspass på... jag vet inte hur länge. Kanske andra träningspasset på fyra år. Hehe, ja precis. Konditionen är lika med noll! Hur som haver, första träningspasset och det sjukt skönt att röra på sig igen.

Jag valde att testa Zumba, en slags dansareobic, i snabbt tempo. Vi kan säga att jag kände mig som ung igen.

Ung i den bemärkelse att jag i gymnasiet gick en danskurs och alltid låg några steg bakom. Några gånger undrade jag om jag virrade till det för de som stod bakom mig. Jag menar, när instruktören sa och visade att vi skulle börja med höger fot så började jag med vänster. Skulle vi hoppa som avslut på ett steg så gick jag ett steg åt sidan eller hoppade när alla andra redan börjat med steget efter.

En sak som förvånade mig var faktiskt hur mycket fladder jag har. Barnafödandet har satt sina spår och det är liksom inget jag tänker negativt på. Tänker inte på det alls om jag ska vara ärlig. Men då, när det var mycket hopp och studs - då kände jag fladdrandet, floppandet. En ny erfarenhet kan vi säga att det var.

Och rolig, kunde knappt hålla mig för skratt när det floppade på som allra mest!

2 kommentarer:

  1. Jag med, jag blev bara så paff att det var så mycket. Mot vad jag trodde det vill säga.

    Fladder är bra, då går det att göra schyssta partytricks!

    SvaraRadera