måndag 22 april 2013

En aning segt om jag ska erkänna, fast lite skönt också.

Förrförra veckan jobbade jag två dagar varav den ena dagen var fullbokad med möten så det kändes som att jag bara jobbade en och en halv dag - max. Förra veckan var jag ledig för att skola in Hampus på förskolan. Så ja, joo - det var en aning segt igår när jag kom på att det skulle vara dags för jobb idag. 

Men så kollade jag på vädret och upptäckte att det skulle bli kallare idag. Och då kändes det med en gång bättre, för jag har haft sånt underbart väder förra veckan och i helgen. Barnen och jag har spenderat varenda eftermiddag ute i trädgården med att leka, klippa buskar och kratta snö.

Nu är all snö borta från gården och på andra ställen syns det också att det börjat torka upp. Allt det gröna plus att krokusar och andra blommor nu börjar kika fram ger en verklig kick om att värmen är på väg.

Fast ja, värme i all ära. Jag är såå nöjd med att enbart kunna vara ute utan att behöva hålla mig till skottade gångar i trädgården att jag just nu känner att värmen halkat ännu längre ner på önskelistan.

Om vädret tillåter ska varje eftermiddag spenderas ute i friska luften hädanefter, för hujedamej så skönt det är! (Det är ju ingen nackdel heller precis att barna håller betydligt bättre sams ute än inne.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar