torsdag 18 april 2013

Över förväntan!

Ungefär så kan jag snabbt sammanfatta hur inskolningen på förskolan går. Hampus bryr sig knappt om mig, inte mer än att han kollar in vart jag är nån gång emellanåt. Mellan alla lekar och nya kompisar.

Första dagen blev väldigt kort, lite lek och mat sen var det dags att åka hem. Andra och tredje dagen lämnade Hampus mig för att leka ute med de andra, sen strålade vi ihop till lunchen och efter det var det dags att sova. Även det gick hur bra som helst. För att vara en unge som vägrar att sova borta (något kan ju missas!) så somnade han snabbt hos mig på tisdagen och relativt snabbt hos en av personalen på onsdagen.

Idag fick jag bara vara med till fruktstunden och nu sitter jag hemma och väntar på att klockan ska slå rätt så jag kan åka och hämta hem båda ungarna. Det var också första protesten mot förskolan jag hörde idag, och det var helt och hållet mitt fel. När jag skulle åka gjorde jag misstaget att säga att jag skulle "åka hem" varpå Hampus sa och vinkade hej då till alla och skulle följa med mig.

Som sagt, mitt fel och han blev ledsen när jag skulle åka. Det är aldrig roligt att åka från dem när är de är ledsna, det är heller inte så roligt att åka när de bara rusar iväg utan (enbart för föräldrarna) ett ordentligt hej då. Men jag vet att (och hörde på hans gråt) det går över så fort jag kommit iväg och inte syns eller hörs mer. Hampus blev ledsen och arg för att han trodde att han skulle få gå ut, just där och då. Han är en riktig liten utevarelse den där ungen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar