onsdag 22 maj 2013

Jag tänker så det knakar i hela skallen

Det är så många tankar som flyger runt just nu i huvudet på mig: planer på vad som ska göras i trädgården, vad som ska göras inomhus, hur jag kan få mer tid med mina barn och min man (utan att gå varandra på nerverna), om vi ska fortsätta kolla på nytt boende eller göra slag i stora planer som vi tidigare haft för huset. Och. Så. Vidare.

Det är jättesvårt att sålla bland tankarna och det blir liksom bara fler av dem också. På gott och ont känner jag. För jag älskar att planera, kan sitta och kolla in resor, olika hotell och sånt länge, länge. Eller så kan jag komma på mig själv att tänka ut vilka tapeter vi skulle kunna ha i ett visst rum om och om igen. Men de försvinner inte, de där första idéerna. Why!?

vad är det för mening med att de finns kvar där, där jag ändå hela tiden kommer på nya bättre idéer? Onödigt, totalt onödigt. Och inte lämnar det plats åt sånna där viktigare saker som att komma ihåg vart jag la bilnycklarna eller om mjölken är slut hemma.

Eftersom jag gillar att planera rimmar det ganska illa med vad jag faktiskt får gjort. För det är nämligen inte ens hälften av alla saker jag har i huvudet. Som att göra elementskydd till både vårt sovrum och till (då var det Sebastians, nu är det..) Hampus sovrum. Jag har mätt flera gånger, varit till affären flera gånger och fått priset och tips om vad jag ska tänka på och hur jag ska göra. Har jag köpt en enda liten brädbit då?

Nej.

Suck.

I söndags var vi in till en affär för att kolla in lite färgprover till Hampus byrå. Han har en vanlig furubyrå som hans pappa fått med sig hemifrån. Det är inget fel på den egentligen, och vi gillar verkligen träfärgat i våran familj men... Lite färg skadar inte heller!

Byrån blir turkos, grön, rosa, gul och orange.
Jag har stått så många kvällar/nätter inne på Hampus rum och planerat hans byrå att jag snart blir smått tokig om det inte händer något. Därför fick ett antal färgprover följa med oss hem i söndags. Och i dag har jag kollat ut vilka färger som matchar hans klädhängare (som jag har som mått, grund eller vad vi ska kalla det). Om jag har tur kanske jag kan smussla in barnen hos någon barnvakt i helgen för att åka till färghandeln och köpa några riktiga färgprover för att se om idén är lika bra i verkligheten som i mitt huvud. Vi kan väl åtminstone låtsas att jag kommer få tummen ur arslet och fixa de där proverna?

Okej?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar