onsdag 29 maj 2013

Jomensåattee, jag tänkte att jag bjuder på den!

Alltså, jag förstår ju att du har undrat vad jag har för mig om kvällarna egentligen. För det gör ju alla. Hö hö, eller inte... direkt. Men hur som haver tänkte jag berätta om en kväll då jag faktiskt inte SOMNAR eller nästan somnar själv när barnen ska läggas. För det är svårt, det börjar bli svårare och svårare, att hålla sig vaken själv när Sebastian ligger och sover så gutt brevid en.

- Mamma, kan inte vi ligga ikväll?

Jodå, jag vill nästan alltid ligga med min son. Sådetså. Fast nu ska jag vara ärlig och säga att en sån här kväll som jag ska berätta om nu inte bara händer när jag lyckas hålla mig vaken, den händer mer sällan än så. Åh, pust, skönt att få det ur systemet!

I kväll har jag alltså vikt så sjukt mycket tvätt att du anar inte, vi kan säga så här att förra veckan var jag flitig med tvättandet - not so much med vikandet dock. Det tog nästan två timmar. Jo, på sant. Sen så har jag tvättat badrummet, gjort rent kattlådan, börjat med nya tvättomgångar och fixat med disk. Och druckit vin. Ett glas. Jag tyckte att jag var värd det.

Och nej, jag faktiskt inte full.
Berusad på ångor kan väl vem som helst bli? *hick*
 Ja, och just det. Jag lyssnade även på en bok - allmänbildning here I come!

2 kommentarer:

  1. Undrar om det låg nåt särskilt i luften förra veckan. Jag vek inte heller ett enda plagg - men tvättade flera maskiner. Och liksom du vek jag alltihop igår kväll. Inte världens roligaste kvällsnöje men men... Har även städat under trappan (!), sorterat halva bohaget från ena rummet upp på vinden och diskat. Duktiga oss!

    SvaraRadera