söndag 12 maj 2013

Premiärlycka

Barnen var så uppspelta igår för att få åka till Pippi och alla de andra på ALV. Eller ja, Sebbe var uppspelt och Hampus hakade på. Jag var däremot urtrött efter en inte så helt rolig natt med mycket spring.

Så efter lite tjat (från mig) så la vi oss allihopa för att sova innan det skulle bli dags att leka like there is no tomorrow. Och som vi lekte!

Väderprognoserna hotade i början av veckan med regn hela helgen, typ den enda bra dagen skulle vara på fredagen och då var ju Sebbe "kidnappad" av mormor och morfar så jag var lite orolig för att det skulle bli kallt - men leka skulle vi i vilket väder det än var för jag hade ju lovat! Vädergudarna, eller min envishet kanske(?), gjorde oss en fin gest när det var strålande sol nästan hela dagen. Några moln som gjorde det väldigt kallt stundtals men de var som tur var få och inte så långa åt gången heller.

Premiären på ALV blev hur lyckad som helst! Lilleman slocknade som ett ljus på vägen hem med sin nya älsklingsflaska (en stor festisflaska med pip) och Sebastian kunde inte sluta prata/sjunga om Pippi (vi hann med att se två föreställningar) på hela vägen hem. Och om att han skulle ringa till farfar och berätta allt vi hittade på.

 
 
Ses vi där?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar