lördag 22 juni 2013

Det kan kallas uppmärksamhets*pip*. Men jag är inte säker.

Jag har ett par "vänner" på Facebook som ständigt är på jakt efter medlidande/glada utrop och uppmärksamhet rent allmänt genom sina statusuppdateringar. Ska jag vara helt ärlig så stör det mig mer än jag tycker om.

Jag menar, varför ska det störa mig hur andra vill få sin uppmärksamhet? Gör inte jag exakt samma sak med bloggen och instagram? Va? Suck..

I början kommenterade jag ofta de där statusarna dels för att vara trevlig och dels för att jag var nyfiken eller ville hjälpa till - beroende på vad statusen handlade om. No more! Jag ser inget nöje i att kommentera där längre, för när jag försökte hjälpa till så visade det sig väldigt tydligt att det bara var medlidande de ville ha. Och då kan det kvitta.

Jag vill ju inte att folk ska kommentera min blogg, mina bilder eller på FB för att de känner sig tvungna. För att jag har varit sjuk länge, gjort otroligt mycket i trädgården eller whatever. Kommentarer som jag får ska vara skrivna av vilja, inte måsten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar