fredag 16 augusti 2013

Handlar du second hand/begagnat?

Fyndade overaller och ett regnställ häromdagen. Till knappa priset av en av de där overallerna i nypris fick jag hela bunten. Så jo, jag är väldigt nöjd.

Jag är inte så där så att jag måste köpa nya saker till barnen. I början var det för att vi helt enkelt inte hade råd att lägga ut alla de där pengarna (kunde inte ungen slutat att växa ett tag!?) och sen var det faktiskt är väldigt smidigt. Det finns såklart kläder och grejer som jag helst inte köper begagnat, men den högen blir allt mindre känner jag.

Och självklart ställer jag krav på det jag handlar oavsett om det är begagnat, eller second hand om det låter finare, eller om det är nytt från affären. Det får inte vara trasigt så att funktionen med saken eller klädesplagget inte fungerar. Men om några knappar är nötta i färgen (som på Hampus nya overall) spelar liksom ingen roll.

Barnen blev så glada över sina nya kläder att de skulle ha på sig dem på vägen till förskolan.


- Är du inte varm Sebastian?
- Jo, lite varm. Men det betyder att overallen fungerar mamma!


4 kommentarer:

  1. Jag köper gärna begagnat. Men av någon anledning helst inte i second hand-butiker, utan hellre på typ Tradera. Vet inte varför. Jag tror det har att göra med lukten, kläder i second hand-affärer plockar gärna upp lukten från gamla möbler som finns där. Eller nåt. :-) Ullared är bra också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har rätt i att det blir en viss lukt. Men hänger den kvar efter en tvätt, eller två? Har aldrig testat. Kommer inte ihåg om jag köpt kläder i en second hand-butik tidigare. Inte som Röda Korset eller liknande, däremot kommer det fler och fler butiker som säljer barnkläder second hand, och där handlar jag ibland. Fast de har aldrig luktat.

      Radera
  2. Jag köper en del på Tradera i perioder. Jag tycker om att sitta hemma och klicka runt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så svårt med storlekar bara. Båda barnen har kommit in ien period där storlekarna kan växla en hel del, beroende på modellen och märket på kläderna. Annars gillar jag det med, slippa stressen och att handla med en kopp kaffe i handen är inte helt fel heller! =)

      Radera