fredag 27 september 2013

Igår sminkparty, idag date

Jodå, du läste rätt. Jag var på ett sminkpary igår. Det är roligt med smink, det är det. Och jag gillar att sminka mig, på sättovis. Men inte varje dag. I'm to lazy!

Fick testa på ögonbrynspenna (kändes ganska konstigt med tanke på mina mörka bångstyriga saker) och nån slags håll-stråna-på-plats-borste. Lite tips på hur jag gör en sotning, sådär mörk runt ögonen som är så poppis nu. Eller var, jag är ju alltid lite efter vad gäller mode. Och så fick jag testa en sån sjukt häftig grej.

En burk, med nagellacksborttagningsmedel i. Du trycker ner fingret i skumgrejen och kör lite upp och ner så vips så försvinner nagellacket. Smidigt, inte uttorkande och det stank bara lite just när burken var öppen. (Att stå med nagellacksborttagningsmedel och bomullstussar kan ju ibland lukta en stund efteråt.)

Det kändes som att jag medverkade i en alternativ variant av American pie där huvudpersonen har sex med en paj. I min version var det alltså lilla jag och burken som fick ta över den scenen. Såatte, lite nasty och väldigt effektivt. Lite min melodi med andra ord?


Jag tror i alla fall att jag ska våga mig på ett par rejält mörka ögonskuggor för att få till en äkta sotning vid nästa festtillfälle. Och en ny kajal.

Efter att ha känt mig lite längtig efter en kompis så har hon och jag nu fått till en date och ikväll smäller det! Hujedamej vad jag längtar!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar