onsdag 30 oktober 2013

En del av mitt liv

Musik har alltid varit en del av mitt liv. Min pappa är en musikälskare och visade vägen för det musikintresse som jag har idag. Radio, MTV eller musik på annat sätt var ständigt igång när inte mamma var hemma. I bilen kunde det skrålas loss rejält och jag har speciellt ett minne som värmer. Hur gammal jag var vet jag inte, jag är inte en sån som håller reda på sånt. Pappa och jag åkte för att hämta pizza och som vanligt hade han igång någon musikkanal på radion. På vägen tillbaka spelades en låt som jag gillade och började sjunga (nynna) med vilket pappa upptäckte ganska snabbt och höjde volymen rejält. För att vi båda skulle kunna skråla kanske? Jag minns inte om han någonsin sjöng med i någon låt. Men han är världsbäst på att hålla takten mot ratten!

Sen barnen kom, eller nää - sen Sebbe började intressera sig för musik själv. Och jag gjorde misstaget att introducera barnmusik för honom. Har jag fått lägga mitt egna musikintresse lite åt sidan. Inte sådär så att jag slutat lyssna på musik, jag har lyssnat på en annan slags musik bara.

För ett tag sedan började jag hitta tillbaka till vägen igen. MTV har ju gjort sitt för tv-musik ännu en gång så VH1 går varm hemma hos mig för tillfället när ungarna lagt sig. Igår spelade de One Republic och jag kom genast ihåg att jag älskar det där bandet! Stop and stare, Apologize, All the right moves och så vidare. 

Lyssna och njut..

Stop and stare med One Republic

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar