tisdag 5 november 2013

Ansiktsvatten - No poo-style

Började ju med lite no poo igen för några veckor sedan. Lite hudvård i form av ÄCV (äppelcidervinäger) blandat med vatten. Har tidigare kört med en liknande blandning som eftersköljning av håret (hade så sjukt mycket klåda i hårbotten ett tag) och var supernöjd. Förutom på lukten då, när håret fortfarande var blött.

Åter till huden. Efter hormonchock nr två aka graviditet nr två, började jag få finnar like there is no tomorrow. Caranlachiel berättade på sin blogg om det här ansiktsvattnet och jag tänkte att det är värt att testa - jag var ju nöjd med det andra.

Nu efter några veckor med ansiktsvattnet (ÄCV/vatten) har jag visserligen några as till finnar kvar. MEN. Antalet är betydligt mindre, de är mindre till storleken och jag hade önskat att någon tvingade på mig detta tips i tonåren också. Inte för att jag var överöst med finnar då, men jag hade ju gärna sluppit de som jag ändå hade.

 

Ansiktsvatten - No poo-style


1 del äppelcidervinäger
2-3 delar vatten

Blanda i en flaska och använd som vanligt ansiktsvatten. Dutta med bomullspads eller det som känns naturligt för dig.

(Om det sticker eller blir rött efteråt så att du upplever det obehagligt [med andra ord, ingen skillnad från de finn-dödar-medlen du kan köpa i affären], spä ut blandningen lite till. Min hy klara av 1+3 blandningen medan jag har läst om flera andra som har 1+2.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar